reede, 14. juuli 2017

Chicago ja Michigani trip

Kes veel ei tea, siis olen juba mõnda aega Eestis tagasi olnud ja sellest tuleb järgmises postituses juttu. Viimane kuu USAs läks kohe eriti kiirelt ja tegusalt ning kuigi hilinemisega, siis jagan seda ikka teiega ka.

Juuni keskel sõitsime Lisaga Chicago lennujaama, aga mitte väljuvate lendude osakonda (veel), vaid saabuvate. Seisime seal väravas ja ootasin tuttavat nägu, aga no ei tule ja ei tule. Lõpuks keegi koputas mulle õla peale ja ümber keerates seisiski Nele mu ees. Vot see oli hea tunne - kergendus, rõõm ja ärevus korraga. Nii hea meel ja veitsa uskumatu, et ta oligi kohal ja minuga koos USAs - meid ootas ees kaks nädalat seiklust.

Järgmise päeva veetsimegi Chicagos. Jayma ja tema sõbranna olid ka kaasas. Kõndisime terve päeva Chicago pilvelõhkujate vahel ja esialgu oli natuke raske tänavatel edasi liikuda, kuna pea oli kogu aeg kuklas. Käisime kuulsa Chicago Beani juures ja Millenium pargis. Mööda jalutades hüppasime ka Disney poodi sisse. See oli ka vinge! Seinte peal ja lae all igal pool olid Disney kuulsad tegelased ja kui kuskilt lähedusest nupu leidsid ja seda vajutasid, hakkasid need kujud liikuma ja väikest stseeni etendama. Miki ja Minni on ikka veel hullult popid USAs. Igal pool siiamaani müüakse nänni ja näiteks praegu 4-aastase Jaxy lemmikuks on Miki Hiir, vaatab neid multasid kogu aeg.

Edasi liikusime Navy Pear’i poole, sõitsime bussiga. Seal sõime Ameerikalikke “rõngas friikaid” ja vaatasime suveniiripoodides ringi. Õues pildistasime linnavaadet ja tegime pilvelõhkujate taustal õigeid turistipilte ka.

Õhtu hakkas juba kätte jõudma ja kõhud tühjad. Tahtsime minna maailmakuulsasse Giordano's pitsakohta sööma, aga loomulikult sinna laua saamine võttis aega. Vahepeal jooksime tüdrukutega lähedal asuvat Nutella-poodi üle vaatama. See oli tegelt lahe, aga veits pettumus ka. Me lootsime, et saame sealt Nutellat osta, aga see oli ainult kohvik, kus sai osta erinevaid Nutellaga tehtud toite (Nutella pirukad, puuviljad Nutellaga, pannkoogid Nutellaga jnejne). Peale seda käiku saime sõnumi, et meile on laud vaba ja läksime pitsakohta tagasi. Oi, kui see siis lõpuks saabus.. Üllatus oli juba selle väljanägemine – peaaegu nagu kook. Hästi kõrgete äärtega, seest juustu täis ja punane kaste kihina kõige peal. Suur oli ka – viiekesi me ei jaksand kõike ära süüa. Hoopis teistmoodi kui pitsad, mida ma varem saanud (või näinud) olen, aga see oli ikka hoopis teine klass ja sõnulseletamatult hea! Isver, praegu seda kirjutades tuli meelde kui hea see ikka oli ja no täiega tahaks veel!

Söögikohast välja astudes oli kena üllatus – vihma kallas! Meie auto oli päris kaugel ja tuli ju jala minna. Vaatekauguses asus ainult üks tarbekaupade pood ja sealt olid juba vihmavarjud ära ostetud, meile jäid ainult kollased vihmakeebid. Mis seal ikka, olime siis minionid! Kiiresti pidi liikuma ka, jalakäijate valgusfoor püsib roheline ainult 10 sekundit. Mul olid plätud jalas, aga kuna oli märg ja libe, siis need kogu aeg segasid ja ei püsinud jalas, lõpuks võtsingi ära. Siis oli küll selline meeldejääv olukord: kõndisime paljajalu ja kollastes keepides vihmastel Chicago tänavatel pilvelõhkujate vahel..

Üleüldse vahepeal oli selline filmis olemise tunne, igasugused ärimehed ja -naised kõndisid seal tänavatel tähtsa näoga ja siht silme ees (päeval, kui päikseline oli) ja me Nelega ikka ei suutnud mõista, et me kaks Eesti tüdrukut siin ka jalutame. Chicagos on ju need lahedad rongid, mis sõidavad näiteks autotee kohal ja üle meie peade jne. Iga nurga peal oli kodutuid ka ja nendest oli täitsa kahju, aga samas kunagi ju ei tea, kes neist päriselt hädas on ja neil ei tundunud väga raske olevat, üsna sageli olid Starbucks’i kohvitopsid või suured pitsakarbid käes.

See oli elamusterohke ja kindlasti meeldejääv päev! Peale seda sõitsime koju, Kokomosse. Paar päeva oli aega välja magada ja siis juba nädalane roadtrip Michiganis. See oli koos Kareni perega, need samad, kellel me Lisaga paar kuud varem olime külas käinud. Karen ja Todd, poisid 9-aastane Logan, 11-aastane Zack, 13-aastane Cooper ja kutsa Rosie. Nad olid endale kevadel treileri ostnud, mis kasta taha panna ja kus sees on kõik vajalik – vets, dušinurk, kööginurk, söögilaud, telekas ja diivan ning magamiskohad.

Esimesel päeval sõitsimegi täitsa üles Michigani lõppu välja ja sättisime ennast paika, seal olime kolm või neli ööd, täpselt ei mäleta. Koht oli ilus ja korralik, igal telkimisplatsil oli olemas laud, pingid ja lõkkeplats ja pargi keskel oli maja WC-de ja duširuumidega.

Lahtipakkimine oli omaette kogemus, me Nelega ikka vaatasime ja imestasime mis asju kõik kärust välja tuuakse. Kõigepealt tehti trailer lahti, sealt tulid külje pealt kõik laiendused lahti ja see läks kaks korda suuremaks. Siis toodi välja sääsevõrguga ümbritsetud telk-maja, mille alla söögilaud panna, et õues seal sees süüa. Järgmiseks toodi välja telk, mis oli ka kahtlaselt suur, ma mahtusin sinna vabalt sisse püsti seisma. Sinna pandi isegi kokkupandavate raamidega voodi sisse, ei ole mingit maas magamist. Kolmandana toodi välja koera-aed, et ikka kutsal ka oma kuut oleks. :D Öösel ta seal ei maganud, aga päeval sai ta sinna nö puuri panna. Kui need kõik olid lahti pakitud ja plats kõik asju täis oli, siis toodi välja 9 matkatooli, mis ümber lõkke sätititi, et õhtul istuda saaks. Me Nelega ikka kogu aeg naersime, et tule veel ameeriklastega telkima, siin selline luks-elu, et ebamugavuse pärast küll muretsema ei pea.

Järgmine päev sadas vihma ja ilm oli halb, läksime lähimasse Walmarti asju ostma (sest kõike on ju juurde vaja). Sõitsime ka Ste. Marie linna, mis on täitsa Kanada piiri ääres. Nägime piiriületus-silda ja Kanada täitsa paistis ka. Õhtul chillisime niisama, mängisime poistega Unot ja vaatasime filme.

Järgmine päev läksime matkama. Seal on Tahquamenon Falls park ja kahes kohas on suured kosed. Väiksemate lower falls’ide kõrval oligi meie telklaager, suuremad upper falls’id olid veidi eemal. Autoga sõitsime kaugema ja suurema kose juurde, et siis sealt mööda jõeäärset matkarada tagasi ööbimiskohta kõndida. Metsas oli megapalju sääski ja kuna just eelmine päev oli sadanud, siis matkarada oli pehme ja mudane, paljud kohad uputasid ja pidi ringiga raja kõrvalt läbi minema. Sellegipoolest oli meil lõbus ja aeg läks kiiresti, poisid pidasid ka üllatavalt hästi vastu. Lõpuks kõndisime kokku 16 km – päris lahe!

Mööda sõites peatusime Michigani järve ääres. Ujumiseks oli vesi külm, aga jalgupidi vees käisime küll. Korjasime ka kive, kus on väidetavalt 3000 aasta vanused fossiilid ja kivistised. Ilusad olid küll!

Üks päev käisime karusid vaatamas. Seal on üks talu, kus kasvatatakse üles kuskilt päästetud karud. Vaatasime neid läbi aia ja viskasime õuna. Tundusid nunnud küll, aga samas ikka veitsa kõhe, kui seisad suurele karule nii lähedal ja tead, kui tugev ja võimas ta tegelikult olla võib.

Eraldi olid karupojad ka, selle aasta jaanuaris sündinud. Nii lahedalt ronisid puu otsa ja mängisid üksteisega tagaajamist. Oli ka võimalus karukutsikaga pilti teha. Töötajad andsid puulusika, kus oli karule maius peal, siis seda tal nina ees hoides ta hakkab seda lakkuma ja samal ajal saab teda paitada ja tehakse sinust karuga pilti. Mina, Logan ja Karen käisime. Karupojad on niii pehmed. Ma arvasin, et neil see kasukas on rohkem selline kare ja läikiv, aga oli hästi paks ja pehme. Väga lahe kogemus!

Seal suveniiripoes oli sein, kus oli erinevates keeltes kirjutatud “must karu” ja kuna ühtegi eestlast polnud seal varem käinud, oli mul see au panna eesti keel ka sinna seinale.

Siis tuligi kogu see laager kokku pakkida, et järgmisesse kohta sõita. Seal läheduses oli just vanade ameerika autode näitus toimumas ja kõik kohad olid neid autosid täis. Nele muudkui ilastas. :D

Käisime ka väikses loomaaias. Seal nägime tiigrit nii lähedalt, et ikka hirmus oli. Kujutad ette vaadata suure isase tiigriga tõtt läbi paarisentimeetrise klaasi või võreaia? Vägev! Karud olid seal ka ja nendega ühes aias elas üks kutsa. Töötajad ütlesid, et koer on lausa karude kamba boss. Nägime veel ilvest, lõvisid, puumat, valgeid hunte, šaakaleid ja muid kiskjaid.

Kogu selle loomaaia piires jalutasid erinevad linnud vabalt ringi. Näiteks paabulindusid oli seal päris palju ja lihtsalt vabalt külastajate vahel jalutasid. Nägime ikka pulmatantsu ka - üsna mitu isast ajasid mingil hetkel oma suled lahti. Megalahe on näha seda nii lähedalt, võimas ja ilus!

Selles ööbimispaigas olime ainult kaks ööd ja jälle kogu see kraam treilasse ja minek. Viimane koht oli hästi rahvarohke, aga oli nädalavahetus ka ja ilus soe ilm. Seal käisime kalal, grillisime, vaatasime tähti ja nautisime veel ühist aega. Me Nelega magasime telgis ja meil oli isegi pikendusjuhe, et telefone laadida. Eelmistes kohtades magasime ka telgis, kui ilm lubas, aga need olid nii metsas, et ei olnud telefonilevi ja vahepeal oli lausa 3-4 päeva järjest telefon lihtsalt lennurežiimi peal.

Viimane hommik oli nõme, üldse ei tahtnud hüvasti jätta. Nende pere oli nii tore ja tundsin end kohe väga mugavalt ja koduselt. Nad olid alati positiivsed ja seiklushimulised, poistega sai kogu aeg nalja ja üleüldse hästi mõnus oli nendega aega veeta. Nelele ka meeldis ja isegi tal oli kahju juba lahkuda.

Mul on nii hea meel, et me saime selle reisi ette võtta. See oli tõesti üks vinge ja elamusterohke aeg!

Lähiajal tuleb ka postitus tagasireisist ning minu tunnetest-mõtetest koju jõudes, ärge seda maha magage! Siia aga lisan nüüd hunniku pilte, pilt ütleb ikka rohkem kui sõnad ja saate natukenegi näha, mida meie seal nägime.

Chicagoooooo
Chicago Bean
Nägime ikka Trump Tower'i ka ära :D

Disney pood

Jayma

Sealt tagant vaateratta juurest oli linna siluett hästi näha

Igal pool olid Rolling Stones'i keeled

Ülihea, sellest võib küll ennast lõhki süüa!

Maakad suurlinnas

Üks vahepealne päev käisime Nelega Indianapolises kanali ääres jalutamas kah

Michigani minek

Kuulus Mackinac sild

Meie laagriplats

Hommikusöögiks isiklikud pannakad

Seal parkides olid igal pool vöötoravad. Nad on nii pisikesed ja nunnud! Me Nelega kogu aeg hüüatasime, et näe, vaata, siin on üks ja seal juba teine!

Piltnik

Logan. Kuna ta nimi kõlab eesti keeles nagu "lõugan" ja ta oli ka selline jutukas ja valjuhäälne, siis mõtlesime, et peab teda teistmoodi kutsuma hakkama. Edaspidi oli tal nimeks Vaikus. :D

Tahquamenon Upper Falls

Väntasime mündimasinat

Ste Marine linnas oli laevade jaoks kanal

Nüüd juba veest tühi

Seal taustal paistab sild, kust saabki Kanadasse sõita

Lake Michigan

See on nüüd mingi teine rand, ei jäänd meelde kus täpselt :D

Udune hommik, aga soe oli ja jäätis sobib ju igal ajal!

Karu ootas, et talle õuna visataks

Tegelt oli ikka suurem aed ka ees, seal olid lihtsalt pildistamiseks telefonisuurused augud sees :D

Logan, Karen ja mina karupojaga :)

Kogu aeg oli valvel

Bambidele sai käest süüa anda

Hoiatussilt, et kui loomad sind ära söövad, siis neil võib paha hakata. :D