esmaspäev, 5. september 2016

Esimene koolipäev

Minu tunniplaan:
1. English (inglise keel)
2. Chorus/Vocal jazz (koorilaul ja nagu muusikatund ka)
3.- 4. TV and Radio (umbes nagu meediatund)
5. Biology (bioloogia)
6. U.S. Government (nagu meil ühiskond ja ajalugu) 
7. Precalculus (matemaatika)


Hommikul ma olin väga hirmul, sest mul polnud õrna aimugi, mis mind ees ootab. Algul pidime selle sama naise juurde minema, kellega me tunde valides kohtusime, aga kuna teda polnud, siis kohtusin direktoriga (väga tore mees) ja üks 12. klassi tüdruk näitas mulle, kus mu klassid on. Siis oli esimene tund juba läbi ja alustasin teise tunniga. Selleks oli Chorus ehk koorilaul. Õpetaja on seal lahe, küsis igast asju ja tahtis teada, kas Eesti ja USA McDonald's on samasugused jne. Nad laulsid Michael Jacksoni Heal the world'i ja see kõlas lihtsalt imeliselt. Nii lahe, et saan edaspidi ise nendega koos laulda! Üks tüdruk juhatas mind järgmise klassini, milleks oli TV and Radio ja see asub Career Center'is, ehk siis eraldi kooliosas. Seal oli neil pooleli rühmatöö, milleks oli teha dialoogita lühifilm. Üks kolmene grupp kutsus kohe mind enda juurde ja enamus ajast ma lihtsalt vaatasin, mis nad tegid ja nad selgitasid mulle asju. Hiljem nad ütlesid, et tegelikult õpetaja oli juba eelmine nädal neile öelnud, et üks vahetusõpilane Eestist tuleb ja nad olid kohe omavahel otsustanud, et võtavad 'uue tüdruku' enda punti (kuna nende arust oli lahe, et Eesti asub Venemaa kõrval). Igatahes mul on selle üle ülihea meel, sest nad kõik on väga toredad ja ma saan nendega juttu rääkida ja nad alati aitavad kui vaja jms. Üks neist on ka ise esimest aastat selles koolis, seega ta teab, kui keeruline on seal alguses orienteeruda üritada ja ta saatis mind järgmise klassini. (Neil algas kool 2. augustil, nii et jäin kaks nädalat hiljaks.) Siis tuli välja, et mul on lunch hoopis esimesel söögivahetunnil ja läksin sööklasse. Seal on 4 järjekorda, igaühes erinev toit, ise valid, millisesse lähed. Söögi kõrvale saab võtta ka värsket salatit ja puuvilju. Koolitoit pole just suurem asi, aga see on arusaadav, kuna lühikese ajaga tuleb ~ 2000 õpilast ära toita.. Peale söömist oli mul Biology, kus istun koos kahe väga toreda senioriga. Tegime mingit katset ubadega. (Oad esindasid loomi, valged olid märgistamata ja pruunid olid märgistatud, ja proovisime erinevaid meetodeid, et märgistatute abil õiget populatsiooni arvutada.) Bioloogias on e-õpik, nii et tunnis kasutame arvutit. Igal õpilasel on kooli poolt antud läpakas, kuna palju töid vaja arvutis teha. Peale bioloogiat oli U.S. Government, kus vaatasime mingit vanat dokumentaalfilmi Põhja-Koreast. See tund tundus päris igav. Ja viimasena oligi Precalculus. Õpetaja mulle kohe meeldis ja istun koos kahe imetoreda tüdrukuga, kes kohe tuju paremaks tegid, nii et see tund ei tundunudki hirmus. Mind üllatas, et sain seal isegi aru, millest jutt käis ja oskasin ülesandeid kaasa teha. Nad on õppinud natuke rohkem kui mina, aga sain järje peale. Tegelesime erinevate funktsioonide graafikutega ja tegime terve tunni ülesandeid. Õpetaja on üsna samasuguse suhtumise ja õpetamismeetodiga nagu oli mu matemaatikaõpetaja Salme koolis, ainult et Salme õpetaja rääkis 3x kiiremini.. Ja oligi koolipäev läbi! Koju jõudes pea valutas ja paha oli olla, aga see on vist normaalne reaktsioon ja aju kärssas läbi sellest inglise keele tõlkimisest lihtsalt. :D

Inglise keele koha pealt nii palju, et endalegi üllatuseks ma saan peaaegu kõigest aru, mis õpetajad räägivad. Loomulikult neid õppeainealaseid sõnu ma ei tea, aga conversationi-tasemel ma saan kõigest aru. Probleem tekib ainult vasturääkimisega. Aju jookseb kokku, kui üritan leida õigeid sõnu ja neist normaalseid lauseid moodustada. :D

Kool algab põhimõtteliselt 7:20 (tund algab tegelikult 7:30) ja lõppeb 14:20. Iga tund on 50 minutit ja vahetund on 5 minutit, millest neljaga peab uude klassi kohale jõudma. Nii et vahetunnis mingit chillimis- ja jutustamisaega küll pole, kogu vahetund kulub klassi vahetamiseks, kuna kool on megasuur ja koridorid on rahvast täis. Õnneks jäävad trajektoorid hästi meelde, kuna tunniplaan on iga päev sama. Üsna ruttu võib rutiinseks muutuda.

Peale viimase tunni lõppu täpselt viie minuti pärast sõidavad koolibussid välja. (28 kollast koolibussi rivis, väga lahe vaatepilt.) Tundub lühike aeg, aga kõik on organiseeritud ja igaüks teab, kuhu ta minema peab.

Kokomo High School (9.-12. klassid) on rahvusvaheline kool ja praegu on seal üle 50 vahetusõpilase. Enamus neist ei ela vahetusperes, vaid nö ühikas ja mõned neist jäävad isegi kaheks aastaks. Seega õpetajad on vahetusõpilastega harjunud, teavad kuidas käituda ja mida oodata, ning õpilased on sõbralikud ja võtavad hästi vastu.