esmaspäev, 5. september 2016

Veel koolist

Nüüdseks ma olen juba kaks nädalat koolis käinud ja ära eksinud pole kordagi! Saan juba aru kuidas asjad toimivad ja teen kõike kaasa. Jõuan vahetunnis isegi inimestega juttu ajada. :D

Ikka veel on natuke veider, et iga hommik enne esimese tunni algust tõuesvad kõik püsti, vaatavad lipu poole (igas ruumis on vähemalt üks USA lipp), panevad käe südamele ja loevad kaasa mingit salmi, mis kooli kõlariest tuleb.

Mu lemmiktund on kahtlemata TV and Radio ja see on iga päev 2 tundi, seega ülisuper. Seal me kasutame (või õpime kasutama) Final Cut Pro'd, mille üle on mul veel eriti hea meel. Kuna rühmatöö sai valmis, siis järgmine on igaühe personal project - video endast. Vaba valik, kas seisad ise kaamera ees ja räägid, intervjueerid perekonda ja sõpru, teed slideshow piltidest lapsepõlvest tänapäevani või hoopis teed nö reklaamid ennast. Kuna ise ma rääkida ei taha ja intervjueerida kedagi siin eriti pole, siis, üritan panna kokku midagi varem Eestis filmitud videotest. Eks näis, mis sellest saab, kuna palju materjali mul kasutada pole, aga see ongi selline esimene katsetus ja õpin Final Cut'i tundma. Igatahes suurepärane, et mul on siin võimalus sellisest tunnist osa võtta ja suhelda seal nende ülitoredate inimestega! Hea seltskond teeb selle tunni veel paremaks, kui see ise on. Neid kolme, kes mind alguses oma punti võtsid, võin julgelt oma sõpradeks nimetada.

Koor mulle ka meeldib. Osalt sellepärast, et me laulame häid laule ja lihtsalt amazing on laulda koos selliste fantastiliste lauljatega. Meid on seal 14, aga laulame neljahäälselt ja kõik oskavad nooti lugeda, niiet ma olen päris maha jäänud oma muusikalises arengus, aga pole hullu, saan hakkama. :D Need, kes enne minu tundi seal on, laulavad Adele - Turning tables (alati on need noodid tooli peal) ja mulle täiega meeldib see laul niiet tahaks neid kuulda. Ja teine põhjus, miks mulle see tund nii väga meeldib on jällegi need inimesed seal. Laulame tavaliselt heal juhul pool tundi ja ülejäänud aja räägime juttu. Kuulame youtube'st erinevaid laule ja arutame erinevate muusikastiilide üle ja ükskord lihtsalt mängisime õpetaja telefonis miljonimängu (ta küsis meilt küsimusi). Lihtsalt nende inimeste seltsis on hea ja vaba olla ja sealt sain ka kaks 'päris' sõpra. (Mõned on lihtsalt, kellega tunnis suhtlen või kõrvuti istun ja mõned on sõbrad, need on kaks erinevat asja.)

U.S. Government polegi nii igav tund, kui alguses tundus. Kuigi kõik tunnid on üsna samasugused. Õpetaja räägib slideshow taustal ja toimub arutelu ja siis iga tund saame ühe töölehe märkmetega, kus on jäetud tühjad kohad ning me peame jutu põhjal õigete sõnadega nö lüngad täitma. Aga õpetaja räägib põnevalt vähemalt.

Olen juba paar korda pidanud ka koolibussiga käima. Hommikul läksin lihtsalt sellepärast, et teinekord, kui Lisa mind viia ei saa, teaksin milliselt tänavanurgalt buss mind peale korjab. Koolist koju tulin bussiga, sest mul pole selle vastu midagi ja siis Lisa ei pea mulle järgi tulema. Buss on muidugi rahvast täis ja nagu ette kujutada võib, on seal üsna lärmakas. Aga iseenesest on lahe selle melu keskel istuda ja kuna minu peatus on teine, siis ma ei pea seal kaua olema.

Mul ei ole nö oma klassi, igas tunnis on erinevad inimesed, kuna igaüks saab omale sobivad tunnid valida ja siis tehakse talle tema tunniplaan. Inglise keele tunnis ma olen koos 10th grade õpilastega (muidu ma 11th grade), aga mulle täitsa meeldib see tund. Siiani oleme lihtsalt lugenud mingeid tekste ja siis analüüsinud neid ja arutlenud nende üle. Ei midagi eriti rasket.

Bioloogias oli meil juba test. See oli valikvastustega, aga ma arvan, et ma feilisin ikkagi. Teemaks oli ökoloogia ja iseenesest ma jagan matsu, aga lihtsalt küsimustes ma ei saanud pooltest sõnadest aru ja polnud aega väga kaua mõelda ka. Niiet pooled panin suht savilt. Matemaatikas oli ka test, seal ma juba sain rohkem aru. Ühe lehe suutsin korralikult ära teha, aga teine oli selline, kus ma ei saanud aru, mis teha tuleb ja jätsin tegemata, niiet ma ei tea, mis sealt kokkuvõtteks tuli. Aga ega väga vahet pole ka. Küll see inglise keel ka ajaga tuleb. Juba tunnen, kuidas on palju paremaks läinud, võrreldes esimeste päevadega.

Leidsin ka sõbrad, kellega iga päev sööklas koos istuda. Meil ei ole ühtegi tundi koos, niiet muul ajal me ei kohtu, aga väga lahe on alati seal kokku saada ja juttu ajada. :)

Minu nimi on siin igal pool Hedy Laets, kuna ä-tähte neil ei ole, aga isegi ilma selleta nad ei oska mu perekonnanime välja lugeda. Eesnimega saadakse üsna hästi hakkama. Mõni ütleb Heidy, mõni ütleb kuidagi Hady, aga üldiselt ei saa kurta. :D


Kõnnin sealt mööda, kui koolist tulen ja need kujud on nii lahedad :)